3.7.13

Fixerad bebis

Idag började jag dagen med sovmorgon, och sen utnyttjade jag den minimala mängd energi som jag har just nu till att laga storkok med spagetti och köttfärssås. Skönt att ha lunch klar när man är ledig och orkeslös som jag har varit senaste veckorna. Efter lunch tog jag Johans kavajer och gick förbi kemtvätten, sen satte jag mig välförtjänt (?) i Vasaparken och tog en glass innan mitt besök hos barnmorskan.

Som vanligt under hela graviditeten hittills så var mina värden även idag exemplariska, blodvärde på 123 och blodtryck på 110/60. Konstigt att det kan vara så bra, men skönt såklart! Lilla Freja mådde toppen med hjärtslag runt 140 och magmåttet låg precis på mittenkurvan så nu växer hon som förväntat (utifrån sin egen kurva). Min vikt låg stadigt på 68 kg (jag vet, har aldrig vägt så mkt), så nu kommer jag nog inte gå upp så mkt mer. Men totalt 11 kg känns ok, huvudsaken är att Freja får tillräckligt och växer bra. När barnmorskan skulle känna efter hur hon låg i magen så konstaterade hon att hon sjunkit ner betydligt sedan sist och nu var huvudet helt fixerat i bäckenet (därav de obehagliga ilningarna och stickningarna som jag har haft i underlivet senaste dagarna). Det kändes skönt att få veta och samtidigt lite läskigt att det nu verkligen närmar sig med stormsteg. Nu är hon redo och kan egentligen komma precis när som helst.

Ååhh , vi längtar så mycket efter dig lilla hjärtat!

Inga kommentarer: