25.4.11

MIN PÅSKHELG

Min påskhelg har varit fantastisk! Främst för att jag har fått dela den med världens mest underbara människa, mitt hjärta. I torsdags kväll när Johan kom gick vi till Grill och åt middag, fantastisk mat som vanligt och det bästa sällskapet. I fredags åt vi en lång mysig frukost på Stallmästaregården vid Brunnsviken innan vi tog en shoppingrunda på stan, mycket lyckat och mycket nytt till garderoberna. Dock budgetshopping för en gång skull, det gillas! Senare mötte vi upp Lina och Fredrik som var i stan över helgen och tog oss en glass i Kungsträdgården.

I lördags blev det en lång sovmorgon och lite slapp framför tvn innan vi gick ut i det fina sommarvädret. Tyvärr vaknade jag upp med halsont och världens förkylning. Innan vi kom på att det var påskliljorna som jag var tokallergisk mot hade hela dagen gått och det var redan för sent att slänga ut dem. Efter vår sena frukost gick vi neråt stan och mötte upp Lina och Fredrik, tog en kaffe på konserthustrappan och bokade middag inför kvällen. Det blev Johans specialitet, pestokyckling med klyftpotatis! Kan inte bli fel helt enkelt, och gästerna var nöjda. Senare på kvällen gick vi till Cafeét, Sara gjorde debut som DJ så vi kom in utan att köa, vilket var grymt skönt. Hemma efter en lång dag och kväll somnade vi direkt efter Mc Donaldsmaten hade slunkit ner.

Igår gick jag och hjärtat till Hagaparken och hade picknick. Fruktsallad med melon, jordgubbar och banan samt en stor godispåse hade vi i picknickkorgen. Det var riktigt varmt så vi passade på att sola oss lite. Tro det eller ej, men det gick att sola i endast bikini. På kvällen var vi så trötta att vi däckade skedandes i soffan klockan sju.. När vi vaknade vid tiotiden var vi så trötta så vi gick och la oss.. Skön söndag!


Idag har vi också haft en väldigt skön dag. Jag är fortfarande väldigt snuvig, öm i halsen och hes efter både påskliljorna och det massiva pollentäcke som lagt sig över Stockholm så vi tog en glass i Vasaparken vid lunchtid. Sen lagade vi lunch hemma och myste i soffan hela eftermiddagen.. Nu har hjärtat precis åkt hem med tåget och jag slappar i soffan till Project Runway, kan vara det bästa programmet någonsinn.

Inga kommentarer: