12.4.11

MÖRKBRUN

För ett par år sedan slutade jag färga mitt hår för att återfå mig naturliga hårfärg. Nu har utväxten helt och hållet växt ner och jag har endast min naturliga nyans i hela håret. Så glad för det! I somras när jag var hos min frisör, Therese, tipsade hon mig om Revlon Color Creme (inpackning med färgpigment). Det som är bra med "bollen" som jag kallar den (för att den har rund form) är att allt färgpigment tvättas ur efter ungefär fem tvättar. Man får alltså ingen som helst utväxt, sååå fiffigt!

Jag använder vanligtvis nyans 621, men nu har jag varit sugen på en något mörkare ton. Köpte nyans 411 häromdagen och är så nöjd med resultatet efter två tvättar. Nyans 411 är chokladbrun med inslag av ask så färgen är ganska kall. Jag funderar på att lägga i en omgång av nyans 621 för att få lite guldig lyster ovanpå den mörkare tonen. Vad tycker ni om min nya färg, hiss eller diss?

Inga kommentarer: