17.4.11

SURA MINER, MEN NÄST BÄST

Foto: Eva-Lena Johnsson
Igår började jag och Johanna dagen med en rejäl frukost innan vi hämtade upp Malin och Frida och styrde bilen mot Malmö! Några stopp, två timmar och en trafikolycka senare anlände vi till hotellet för incheckning.. Vi hade vinlunch bokad på Restsurang Victor på Lilla Torg, och efter det tog vi tåget till Malmö Arena. SM-final mellan Warberg och Storvreta, spännande! Och det blev det vill jag lova, en riktig nagelbitare! Storvreta hade ledningen efter första perioden, men Warberg kvitterade i andra och mitt hjärta utjämnade till lika inför tredje. Vilket mål, vilken lycka! Blev ordentligt tårögd och skakis av hans prestation..

Efter ordinare matchtid stod det lika och matchen gick till straffavgörande (så tråkigt eftersom Warberg ägde matchen spelmässigt)! Johan fick slå Warbergs fjärde straff men hade tyvärr inte alla marginaler på sin sida, trots det en väldigt snygg straff! Storvreta avgjorde tillslut matchen och slutresultatet blev 9-10. Sååå surt med ett SM-silver när guldvittringen är så stark, men näst bäst i Sverige är inte fy skam. Bortsett från förlusten gjorde mitt hjärta sin bästa match för säsongen och två mål, så starkt!! Du är så bra min älskling och jag är så stolt över dig!

2 kommentarer:

SJ sa...

outfitten då?! /s

Anna sa...

Lyckades tyvärr inte få nån bild.. men snygg det va ja ;) puss