13.4.11

WEEKEND


På fredag åker jag väster ut till Varberg, och vidare mot Malmö på lördag. Det blir återigen tågresa till västkusten, med tanke på senaste tidens förseningar kanske jag borde ha tagit flyget, men jag gillar tåg - tro det eller ej!

På fredag kväll ska jag träffa Johanna, för en efterlängtad tjejkväll. Kommer inte fram förrän halv tio, men måla naglarna och chitchatta som planerat hinner vi ändå. Har inte börjat packa väskan ännu inför helgen men får jag med mig klänningarna så löser sig resten. På lördag åker jag, Johanna, Malin, Frida och Karin (och alla andra tokiga innebandyfanatiker) mot Malmö för SM-final i innebandy. Kul att besöka Malmö Arena, första gången för mig faktiskt. Hoppas dock att de tar sitt förnuft till fånga och lägger finalen i Globen nästa år. Malmö Arena är enligt utsago mangifik, men Globen är Globen så är det!

För mig är det andra SM-finalen i mitt liv. Det är otrolig hets till höger och vänster inför denna tillställning. Citerar min vän Kimmo Eskelinen som gör sin tolkning av tjejernas förberedelser inför SM-finalen såhär: "Tjejerna är helt spralliga och diskuterar klänningar, skor, hotellrum, bussresor, smink, hår och strumpbyxor…" Personligen har jag vanligtvis ett mycket stort intresse för just den typen av förberedelser som nämns, så jag känner mig ganska lugn även om det finns många klänningar och accessoarer att välja mellan.

På söndag firar vi förhoppningsvis ett guld!

Inga kommentarer: