20.6.11

HELGENS BESTYR

I fredags eftermiddag åkte jag och Johan ut till Barkarby för att hämta lastbilen.. Fick tag i en mycket bra biluthyrare med bra priser och villkor. Kan verkligen rekommendera Karlbergs Biluthyrning om ni behöver hyra lastbil! Vi styrde sedan kosan ner mot Varberg, tog hela sex timmar att köra men vi hade en mysig tripp med mycket sång, skämt, godis och kaffe. Jag gillar roadtrips! Väl framme däckade vi i sängen och ställde klockan på 07.00.. Jag gick upp halv åtta och började röja i köket... Insåg väldigt fort att jag ska bo tillsammans med en ekorre, hahaha! Herregud vad han har samlat på sig, helt sjukt..

När vi hade städat och slängt massor tog vi en fikapaus med Malin och Liam som kom förbi och hälsade på mitt i flyttkaoset. Liam var världens sötaste som vanligt och snackade mer än någonsinn.. Senare åkte vi ut till Johans bror och dumpade av lite möbler som inte tillhörde slänghögen. Ytterligare fika och inspektion av Veronikas mage innehållandes en liten flicka som förhoppningsvis kommer till världen idag!

På eftermiddagen packade vi ihop allt som skulle med och slängde ytterligare saker. Först framåt sextiden började vi ställa in saker i lastbilen, och fick hjälp av Henke att lasta in soffa.. Såå bra att det finns starka karlar när man bäst behöver dem! Vi höll på med packning, slängning och städning till långt in på natten och först klockan fem styrde vi lastbilen tillbaka mot Stockholm. Har nog aldrig varit så trött framför ratten som jag var igår, usch och fy för att köra femtio mil med bara någon timmes sömn..

När vi väl kom fram till Stockholm stannade vi till på IKEA Kungens kurva och köpte garderoberna till vårt dressingroom i nya lägenheten... Kommer bli sååå snyggt och hela femton kvadratmeter stort. Vågar nog sätta min högra hand på att det är alla tjejers dröm!

Hem till dalagatan kom vi ungefär vid tretiden och då var det bara att konstatera att vi aldrig skulle få in alla grejer i min lilla lägenhet... Hur skulle vi göra med Johans gigantiska soffa? Jag tog en chansning och ringde upp ordföranden i vår nya förening och frågade snällt om vi skulle kunna få ställa in soffan och alla garderoberna i den nya lägenheten... Det löste sig, phuuu vad skönt!

Flytta är kul, men fruktansvärt jobbigt.. Nu väntar en ny flytt i september, men den kommer bara bli spännande... Kul att ha något så stort att se fram emot hela sommaren.. Längtar!

2 kommentarer:

madeleine sa...

Å vad roligt MEN så jobbigt det är att flytta. Vi flyttar ju också snart men den här gången blir det betydligt lättare när man flyttar från mindre till större =) Hoppas allt är bra och skickar en STOR kram och ett LYCKA TILL! //MADDE

Anna sa...

Tack sötnos!

Vart flyttar ni och när?

Kram