13.6.11

SMÅLANDSBESÖK

I helgen har jag som bekant varit i småland, dels för att fira världens bästa mammas födelsedag men också för att fira Bergdahlskorna i dubbel bemärkelse. Hannas examen och Kerstins 60-årsdag! I fredags följde Nella med mig hem till mamma och pappa. Grillningen gick väl inte helt enligt plan då väderguden hade bestämt sig för att det skulle regna i småland, trist! Tur att mamma och pappa har elgrill.. Senare på kvällen skrapade vi triss med förhoppningen om att vinna storvinsten, men den blev tyvärr inte större än två nya lotter. Alltid något i och för sig! Förutom en mysig kväll fick vi låna ett av mammas och pappas hus hela helgen, lyx! Älskar det där huset, trägolven och de vackra fönsterna mitt ute i ingenstans (Värends Nöbbele)... En del snack om livet hann vi med också innan ögonen slöt sig och jag somnade mitt i en mening..

I lördags, masssor med kalas med mina fina tjejer...

Igår fyllde mamma år, grattis igen världens bästa! Vi startade dagen med lyxig frukost och paketöppning, sen tog vi en lång promenad och myste med hästarna, lycka. Saknar hästarna fruktansvärt mycket ibland, skönt att de är så nära ändå!

Inga kommentarer: