11.7.11

8-10 JULI

I fredags kväll var jag, Johan, Caroline och Victor i Västerhaninge och grillade hemma hos Sebastian och Sabina, mycket trevligt och väldigt god mat. Verkligen imponerad av era grill- och matlagningskunskaper hörni.. Nu är det ju såklart vår tur att bjuda igen, svårslaget helt klart!

I helgen blev det bättre väder än vad vädergudarna lovade. Trots det skippade vi vår skärgårdstur i lördags, vågade inte riktigt ge oss ut med regn hängade i luften på lördagsmorgonen. Vid lunch drog vi oss söderut till Eriksdalsbadet och mötte upp Jesper. Min första gång på utomhusbadet, men kommer definitivt att besökas fler gånger i sommar! På kvällen grillade vi hemma hos oss, magiskt gott! Killarna fixade grymt kött och jag stod för salladen, mycket lyckat.. Senare tog vi oss ut en runda, svängde benen på Ambassadeur och avrundade natten på donken, som vanligt! På vägen hem i taxin förstördes Dirty Dancinglåten "Hungry eyes" av två (Johan och Jesper) som inte riktigt har förstått det där med att träffa rätt på tonerna, men taxichaffören hade nog sitt livs taxiresa.

Mörbultade och trötta vaknade vi vid tiotiden igår.. Killarna gick och köpte pizza på Birkastans och kollade på Sverige-Australien. Tippet gick in och Sverige vann med 3-1, grym match! Efter matchen tog jag en löprunda i Hagaparken medan killarna kollade in tennisbanonorna vid Haga.. 6 km och 28 min senare var jag riktigt seg, men skönt att få springa bort majoriteten av tröttheten! På kvällen bäddade vi på golvet framför tv:n och kollade på film bara jag och hjärtat, mys mys! Såg två riktigt bra filmer,  "Water for Elephants" med Reese Witherspoon och Robert Pattinson, och "The Lincoln Lawyer" med Mattew McConaughey och Ryan Phillippe. Båda var grymt bra, se dem!

Inga kommentarer: