5.9.12

Choices?

Hela tiden gör man vägval i livet utan att veta om att man gör dem. Andra vägval är mer genomtänkta än andra och de som man verkligen tänker igenom kan man ibland ägna på tok för mycket tankar och tid åt. Jag är en person som ofta tänker för mycket och vill att alla val som görs ska vara ordentligt planerade och avvägda. Men ju äldre jag blir och ju mer jag funderar över livet så har jag kommit fram till att många av de oplanerade val som jag har gjort (eller rättare sagt inte gjort) har varit/blivit de bästa. Hur kan det vara så?

Vissa beslut tror jag aldrig att man är redo att ta och vissa händelser i livet kan man inte nog förbereda sig för, det bara händer. Beslut som man längtar efter eller som man helt tror att man kan styra kanske blir bäst om det bara inträffar då din magkänsla säger att det är rätt. Som när man blir kär, köper lägenhet, förlovar sig, gifter sig eller skaffar barn.

Tokigt, men tänkvärt!

Inga kommentarer: