11.6.13

v 34 (33+2)

Senaste veckorna har jag bara blivit tröttare och tröttare. Tröttheten blandat med molande värk över blygdbenet och sammandragningar gjorde att BM bestämde sig för att sjukskriva mig juni ut. Skönt att någon annan beordrar vila för själv är jag sämst på att tillåta mig att "bara ta det lugnt". 

Igår var jag och lillskruttan på tillväxtultraljud för att se om hon växer som hon ska. Sedan vecka 28 har jag inte gått upp ngt i vikt så BM ville vara på säkra sidan och kolla så att allt är ok. Enligt läkaren så ligger hon på -15% under kurvan och kommer troligen att väga 2800-3000 g vid 40 fulla veckor ( liten tjej med andra ord).. Fast både jag och Johan var små när vi föddes, båda under 3000 g så att vi skulle få en jättetjej räknade vi inte med.. För att följa upp ordentligt ska vi på nytt ultraljud om två veckor.. Hoppas på en lite tjockare tjej då! 


Inga kommentarer: