8.7.13

v 38 (37+0)

Inatt har jag inte sovit alls, molande smärta i nedre delen av magen och ilningar i bäckenet.. Hur jag än låg var det obekvämt och gjorde tokont. Undra om det är så att lilltjejen har bestämt sig för att påbörja sin resa ut, hoppas hoppas. Om hon följer kurvan som planerat så är hon nu ca 46 cm lång och väger ca 2550 g. En väldigt liten tjej, precis som jag när jag föddes.

Det sägs att graviditetslängd är genetiskt bestämd, dvs hur lång tid bebisen stannar i magen bestäms av huruvida du och din partner är för tidigt födda eller inte och hur det ser ut i era respektive familjer. Moderkakan har dessutom en inbyggd livslängd och fungerar olika länge för olika mammor/bebisar. Kroppen är verkligen en konstig maskin, som bara fungerar och kan skapa nytt liv. Tänk att min nu har byggt en liten tjej i nio månader, som med största säkerhet kommer vara helt fantastisk när vi får träffa henne.. Åååhh kom nu lilla Freja!

Inga kommentarer: